fredag 27 april 2012

Utmaning


Jag har blivit utmanad av Renta, så tänkte ta och svara på följande frågor;
1.      Varför bloggar du?
Jag började blogga för X antal års sedan i brist på annat, och eftersom att jag blev gravid och min dagliga grej blev att läsa andra gravidbloggar så tog jag tag i saken och påbörjade mitt bloggande igen. Genast hade jag mycket att skriva om, och jag fann personer som var i samma situation som jag – gravida!
Bloggandet är ett sätt att skriva av sig, och dela erfarenheter och andra tokigheter.

2.      Vilken var din favoritlek när du var liten?
Jadu, favoritlek… nu blev det genast svårt. Känns ju som det var 100 års sedan jag var liten. Jag tror nog att dockor och barbie var en stor del av mitt liv då.

3.      Converse eller pumps?
Jag föredrar converse – de är ju så sköna. Har flera stycken, och nu mot slutet av graviditeten när fötterna har börjat svullna så har conversen blivit mina favoriter.

4.     Om du hade kunnat välja en superpower, vilken som helst, vilken hade den varit?
Hm… det hade nog varit; Att kunna ”framkalla” flera Sanna, som skulle kunna vara på flera ställen samtidigt och hjälpa till. Kanske ett dumt svar, men jag tror nog att det skulle vara min superpower.

5.      Vad är det mest romanstiska någon gjort för dig?
Jag tror faktiskt att det var när sambon friade på stranden i Thailand. Jag var helt ovetande om detta, och han drog med mig ut sent på kvällen. Fram tog han en ask, och jag brast i tårar och frågade om det var ringar i plast… så romantisk var jag tillbaka hihi <3 Så fint av honom!

6.     Vilket är ditt drömjobb?
Många av er vet säkert att jag idag driver en egen e-handel; Älskling och Jag. Min dröm är att kunna utvecka verksamheten, och starta fler företag. Jag har läst flera år på högskolan med just inriktning på entreprenörskap, och min dröm är att fortsätta i den inriktningen.

7.     Vad kan du absolut inte äta?
Jag kan inte äta oliver och ren kvaiar. Alltså kaviar att exempelvis ha på ägg…usch!

8.      Berätta om den bästa dagen i ditt liv.
Den bästa dagen i mitt liv var när jag träffade Viktor. Det var tre dagar efter min 15 års dag, och jag var på en liten semester ner till Gränna. Med mig hade jag en kompis. Tonåringar som vi var skulle vi självklart ut sent på kvällen, och där träffade vi ett gäng pojkar. Varav en av dem hade brunt krulligt hår – min Viktor.

9.      Vad kan du bli riktigt irriterad på hos andra människor?
Skitsnack, usch och fy för sånt…

1    Vilka är dina happy songs? (Ex. jag blir glad när jag hör mmmbop!)
Mina favoriter har i flera år varit Takida, och all musik som dem har gjort gör mig glad. Det finns säkert andra låtar som gör mig uppspelt, men ingen jag direkt kommer på nu.

    Skryt nu, vad är du riktigt duktig på?
Jag är duktig på att ha många bollar i luften SAMTIDIGT! Jag skulle vilja göra det, och det, och det…helst NU.


Jag blev utmanad av Renata, och ställer följande frågor;
Ni ska sedan ställa  stycken egna frågor, till 11 andra.
  1. 1.    Om du fick vakna upp som någon annan för en dag, vem skulle du vilja vara?
  2. 2.   Vilken lösgodis är alltid med i din påse?
  3. 3.   Den hemskaste/jobbigaste dialekten, enligt dig?
  4. 4.   Favoritglass till sommaren?
  5. 5.   Någon rädsla inför förlossningen?
  6. 6.   Onödigaste grejen i ditt hem?
  7. 7.   Titta ut genom närmsta fönster, vad ser du?
  8. 8.    Vad var det senaste du köpte?
  9. 9.    Din bästa egenskap?
  10. 10. Din allra största dröm?
  11. 11. Hur tror du att ditt liv ser ut om 20 år?

Jag ställer dessa frågor till;



1 kommentar:

  1. Jag är också lite feg när det gäller sånt. Ska se till att inhandla och hoppas man vågar klunka i sig litegrann ;)

    SvaraRadera