torsdag 26 april 2012

Hemma

Hej på er,
då var jag hemma igen.
Allt såg bra och fint ut hos barnmorskan. Hon kände så att bebis fortfarande var fixerad,
och ej ruckbar. Och det var h*n!
144 slag per minut var hjärtljudet idag, och väldigt tydligt.
Bebis ligger alltså med huvudet nedåt, och ryggen på min högra sida.
Måste erkänna att det är lite lustig form på magen.
SF-måttet hade stigit från 33cm (för två veckor sedan) till 34cm.
Hon gissade på att bebis nu vägde 3 500 - 4 000 gram, 
så 3D/4D ultraljudet kanske stämde - då de konstaterade att det var en knubbis där inne...
Om det är en sån stor bebis så säger jag snart upp hyreskontraktet <3

Bebis i vecka 27
Jag passade även på att ta en sväng på stan.
Jag gick också in på hälsokostaffären av ren nyfikenhet för att se om de hade torkad hallonbladste.
Visst hade de det, och jag måste ju testa!
Vi får se när jag börjar med det....
Men när jag frågade barnmorskan om det, så hade hon aldrig hört talas om det.
Kanske ljög hon!

På stan så investerade jag i nya orkideér, och det blev genast mycket livligare i fönstren.
Nu ska jag äta upp min lunch - jordgubbskräm/mjölk och banan.

5 kommentarer:

  1. Skönt att allt var bra! Du, det var när jag började med hallonbladste som mina förvärkar började på riktigt så nu har jag slutat och tänkte börja igen om en vecka - typ som du är nu. Så tuta och kör och berätta om du kände nåt :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt var bra med bebis <3

    SvaraRadera
  3. Frågade min bm idag om hallonbladste hon hade heller ingen aning. Lustigt alla andra verkar ju veta om det.

    SvaraRadera
  4. Åh, hallonbladste. Det måste jag också testa isåfall. Finns det bara i hälsokostsbutiker?

    Skönt att allt såg bra ut :)

    SvaraRadera
  5. Tack för de fina kommentarerna på min blogg . Ja, en förlossning är något alldeles extra! När i maj har du bf nu igen? Skönt att den lille knubbisen är fixerad i alla fall...kanske vill den också komma ut tidigare :)

    SvaraRadera