lördag 14 april 2012

Att ta med till BB

Jag har alltid haft beslutsångest när jag ska packa ner grejer inför resor oså,
tänk om jag glömt något, eller helt enkelt inte kan lämna det plagget/den grejen hemma...
Nu står förvisso redan väskorna inför BB-vistelsen packade och klara i hallen.
Men det går inte en dag utan att jag funderar på om allt verkligen är med, och om bebis kan ha kläderna.

På sjukhuset i Linköping (där vi förhoppningsvis får plats när det är dax. Annars blir det sjukhuset i Norrköping), så får den gravida inte äta annat än det som är flytande. Detta innebar att min tanke på att ta med sig lite socker/godis för att fylla på med energi blev förstörd.
Jag kommer nog inte tänka på godis när jag är där inne, men ändå!
Igår när vi storhandlade så handlade vi lite pannpizzor och dryck till Viktor, som han kan ha med sig in.
Och även lite festisar till mig. Men vi köpte även ballerina kex att ha i väskan, i fall det skulle vara så att jag får äta något.
Viktor skojade även om att han inte ville bli ivägkörd för att köpa ballerina kex mitt i värkarbetet, som i serien Solsidan... Tror han att jag är så hemsk hihi ;)

Hur är det för er andra, är det flytande som gäller för er också?

5 kommentarer:

  1. Jasså flytande, hade jag ingen aning om. Vart tar man reda på sånt? Jag hamnar förhoppningsvis i Norrköping, men om det är fullt blir det Linköping.

    SvaraRadera
  2. Va får man inte äta? Här uppmuntrar de att man ska äta. Galet vad olika det ska vara! Min syster åt en hel pizza inne på förlossningen haha en timme senare var hennes bebis född

    Vad duktig du är som redan packat förresten, jag har inte ens börjat fundera på det! Börjar det kännas som det är dags snart?

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja, visst är den!? :) Bara styret jag inte är riktigt överens om med utseendet, men det är däremot helt underbart att hålla i. :)
    Kul att höra att det är fler som har valt den. :) Vilka färger valde ni?

    Åh detta med flytande hade jag ingen som helst aning om. Aldrig ens hört att det är så.. Kanske bara är jag som är efter.. ;) Inte för att jag ens är i närheten av där du ska föda, men intressant att höra hur det är från stad till stad. :)

    SvaraRadera
  4. Oj sånt har jag ingen koll på än... måste nog börja förbereda mig med bb-vistelsen och förlossningen men känns ju så avlägset än så länge :P
    sv: Hihi ja intresset fanns ju redan där!

    SvaraRadera
  5. Vad konstigt, varför skulle man inte få äta fast föda? Man behöver ju lite kakor liksom!

    SvaraRadera