tisdag 3 april 2012

Storföreläsning

Jag ska försöka bli bättre på att lägga upp ett inlägg på min blogg innan jag ger mig in i läsandet av alla bloggar.
Samtidigt som jag intar min frukost så läser jag nämligen era bloggar - spännande frukostläsning måste jag säga!

Vi kom inte hem med någon ny bil igår, men pappren är påskrivna och den står och väntar på oss.
Så idag eller i morgon så hämtar vi den :)
Efter bilfirman igår så var vi på storföreläsning, det är flera barnmorskor från Universitet Sjukhuset i Linköping som föreläser i två timmar. Mycket visste vi redan sen innan, men de förklarade mycket om hur de arbetade på förlossningen just i Linköping. Denna föreläsning har dem istället för att man får besöka förlossningen, detta eftersom det är allt fler som föder barn och det är svårt att få plats med alla på förlossningen...
Så även om de tog upp mycket som vi sedan tidigare visste, så kan jag verkligen rekommendera er andra att gå på en sådan. Eller hur är det i er kommun?

Idag är det ingen blåst, och solen skiner.
Jag tar därför med mig datorn, böckerna och filten ut. Så fortsätter jag studerandet där!

I eftermiddag blir det sista gånger på föräldrautbildningen. Lite trist må säga, men jag hoppas att flera av oss kommer hålla kontakten...

Visst är det väl härligt att känna gödsel-doften från åkrarna när man bor lite utanför stan. Det hör ju faktiskt till våren!
 Men när de kör med maskinerna under hela dagen...och även på natten så blir jag lite irriterad.
Skärpning på er!!!

Whisky och jag önskar er en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Lunds lasarett har en video på nätet där de ger en vandringstur på förlossningen och förklarar allt! Tyckte jag var jättebra :)

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat skriva inlägg innan jag läser och svarar på kommentarer.. Då vet jag att de iaf blir 1 inl'gg under dagen :D

    SV
    Ja tycker också vi borde fått en ny. Men nu funkar den :D

    SvaraRadera