tisdag 10 april 2012

Barnmorskan


Nu är jag hemkommen från vårdcentralen och barnmorskan, allt såg fint och bra ut.
Bebis hjärtljud låg idag på 128 slag per minut, och jag har aldrig tidigare hört om någon så låg-pulsad bebis?
Kanske har bebis ärvt sin fars lugna puls... Han tar nämligen väldigt lång tid på sig vid vissa tillfällen, och många gånger bara för att reta mig - som vill hinna med mycket!

Som ni även kan se ovan så låg mitt SF-mått strax ovanför kurvan. 
Blodtrycket låg bra, och hon trodde att bebis var fixerad.
Nu har jag två tider till innan beräknad ankomst, efter det har jag ett datum (men om bebis redan kommit då, så behöver jag inte gå på den)... BARA två gånger kvar?
Snart är han/hon här ju!

Glöm inte gissa på ankomstdatum, vikt, längd och kön!!!


Nu ska jag ta och göra två rostademackor, så har jag mumsat i mig fyra sådana.
Så gott det är med leverpastej på.

2 kommentarer:

  1. Jag tror på 25 maj, 3710gram, 51 cm och en liten pojke :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Tack fina du! <3
    Jag hade en helt underbar födelsedag :)

    Vad härligt att allt gick bra hos barnmorskan. Är allt bra med dig annars? :)

    KRAM

    SvaraRadera