tisdag 10 april 2012

Tungt huvud

Oj så tungt mitt huvud är idag...också. 
Jag försöker därför hälla i mig så mycket vatten som möjligt, med det resulterar i att jag måste springa och kissa var tionde minut...
Det trista regniga vädret gör det hela mycket dystrare, och jag skulle helst ligga kvar i sängen.
Men då jag ska till barnmorskan om en liten stund så får jag vila någon annan gång :)
Ska bli så härligt att höra lillens/lillans hjärtslag, och inte minst veta hur det lilla livet ligger inne i magen!
Min känsla är nämligen att bebis inte snurrat runt ännu... Vi får se vad de säger.

Idag har vi 39 dagar kvar till bf - och jag tycker tiden går mega fort!
Tänk när bebis kommit, hur fort lär inte tiden gå då?

Vi började på vår lilla foto-vägg i helgen, och såhär ser det ut nu;


Inatt har varit en sån där natt när jag bara vridit och vänt på mig, bebis har busat på förfullt, och jag har vissa gånger vaknat med väldigt ont i halsen. När jag sedan skulle beklaga mig lite för Viktor i morse så gav han mig en sån "snäll" kommentar; "Svårt att sova har det då varit, för snarkat såhär har du aldrig gjort tidigare... jag var nära på att trycka till på dig ett par gånger, men insåg snart att du skulle bli sur".
Hmm, jag ska nog allt ge tillbaka med någon kommentar när han kommer hem ;)

Vi kan väl höras sen, när jag kommit hem från barnmorskan :)


1 kommentar:

  1. Åh nä vad taskig! hahah männen tror de är så roliga när de säger sånt va?? ;) Inte lätt när man är tjock och täppt hela tiden.

    Tycker absolut du ska satsa på en symaskin, fast min har jag lånat för det kändes för stort att köpa en om jag sen inte fullföljer det jag tror jag ska sy! Tanken är att det där ska bli ett bäddsätt =) Tycker de som finns i butikerna är sååå dyra - de riktigt fina alltså. Så jag ger mig på ett eget!

    SvaraRadera