onsdag 4 april 2012

Mint-smör

Hejsan på er,
jag hoppas ni får ta del av det fina vädret som anlänt hit till östergötland - det är nämligen sol, och varmt idag!
Ännu har jag inte gått ut och satt mig, då det blir för kallt för rumpan. 
Men snart tar jag med mig filten ut och sätter mig på altanen :)

Jag börjar ana att det är något fel på mina smaklökar...
Imorse när jag åt mina efterlängtade mackor, och oboy till det såklart så fick jag en lustig smak i munnen - smöret smakade nämligen mint. Jag var så nära att ringa till Viktor och skälla på honom för att han gjort något med det, men insåg att det måste vara mig det är fel på!
Antingen är det mina smaklökar eller så får det bli ett olöst mysterium helt enkelt...
Men min efterlängtade frukoststund blev genast förstörd.

På lördag går vi in i vecka 35, och det märks att bebis har allt mindre utrymme i magen. 
Vissa rörelser börjar nu göra lite ondare, och när h*n hickar så hoppar hela magen omkring på mig <3

Såhär ser bebis-hörnan ut idag;

Både vagnen och spjälsängen är bäddade och klara, och inväntar bebis.
Just nu ligger det en snuttis och lite andra gosedjur för att fylla ut tomrummet i sängen, bland annat den stora påskharen som är en påskpresent från mamma och pappa/blivande mormor och morfar.
Även fårskinnet hänger på kanten. Den kommer bebis att få ligga och gosa på, och när det sedan är dax så kommer den till användning i sittdelen till barnvagnen.

2 kommentarer:

  1. Så fint ni har gjort det! Nu har även våg vagn hittat hem och sängen bäddade vi igår. SNART smäller det och det ska bli spännande att se hur stor mage man kommer få fram till dess haha känns emellanåt som man ska spricka ju =)

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig liten sovplats :) Vi har inte satt ihop sängen ännu, men det blir nog av efter påsken. Knepigt med din smaklökar du!

    SvaraRadera