tisdag 24 april 2012

Namn

Tänkte skriva ett litet inlägg om det viktiga ämnet; Namn till bebis.
För bebis kan ju inte vara namnlös...
Namnlådan
Jag trodde att vi skulle ha skitsvårt att enas om namn,
men lustigt nog så har det gått ganska bra.
Vissa namnförslag har självklart varit mindre bra...men det får man ju räkna med!
Flicknamn har varit lätt, men pojknamn har varit mega svårt att komma på.
Men idag har vi två stycken favoritnamn om det blir en flicka, och två stycken favoritnamn om det blir en pojk.

Vi har alltså fyra namn som är aktuella, och när bebis kommit så kan vi nog tydligt förknippa något av namnen till den nya lilla individen.
Jag kommer inte presentera namnen på bloggen förens bebis kommit,
hoppas ni har förståelse för detta :)

4 kommentarer:

  1. Ojj, vi hade så många namn åt lillen innan han kom ut! Men sen när han väl var här, tyckte vi inte att han såg ut att vara nått av de :p Men, har ni tur så är han/hon den ni har tänkt med namn ^^

    SvaraRadera
  2. Vi har 2 namn vi har bestämt oss för. Och har jag väl bestämt mig så har jag svårt att ändra mig. Så jag hoppas att mitt barn passar till det namn det ska få :)

    SvaraRadera
  3. Flicknamn hade vi också redan bestämt, med det är svårare med pojknamn, vi har fortfarande inte bestämt oss till 100 % :)

    SvaraRadera
  4. Vi har också två av varje, men i vårt fall så kom vi på pojknamnen först. :)

    SvaraRadera