måndag 28 maj 2012

Måndag

Helgen har varit fin, och bjudit på fint väder :) 
Somsagt - ännu ingen bebis, men snart får vi träffa dig <3
Jag har bestämt mig för att ta tag i de smutsiga fönstren idag, och kanske kan det få fart på bebis!

Annars så har jag precis intagit min stadiga frukost, och jag måste erkänna att jag blivit lite snurrig under graviditeten...när jag drack min oboy så tyckte jag den smakade lustigt, och i munnen hade jag fullt av smör.
Tydligen hade jag stoppat i smörkniven i glaset när jag rört om.
Inte världens godaste kombination direkt, och jag rekommenderar er inte att testa!

Vi får höras lite senare, för nu ska jag putsa fönster :)

8 kommentarer:

  1. SV
    Åh så typiskt! Hoppas fönster putsningen ger resultat i att bebis kommer :D

    Har ni pratat nåt om igångsättning? Fått nåt datum för de?

    Jaa loppisar är verkligen superbra!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja man är extra snurrig dessa dagar ;)

    SvaraRadera
  3. Idag fick vi datum och tid för igångsättning, torsdag 17.30. Känns så skönt att se ett slut!! Bara plus om den kommer av sig själv. 3500g beräknades den väga, -8% enligt normalkurvan. Nu måste jag få tisdag och onsdag att gå. Hon sa att jag skulle äta och äta och vila hela torsdag. Kommer ju vara skitnervös!!! Lätt att sova och äta då...

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att ni fått en tid, och du får se till att sysselsätta dig :) Jag som trodde att ni hade fått bebis över helgen, men så fel jag hade!
    Hur långt över tiden har du gått på torsdag? :)
    Jag ska träffa läkaren för bedömning om igångsättning på torsdag, och det datum vi troligtvis får är söndagen den 3/6.
    Min syster som nyligen fått barn gav rekommendationen att sikta in sig på datumet för igångsättning, för då kommer bebis av sig självt - gjorde i alla fall hennes Axel :) Så ställ in dig på torsdag, så kanske bebis kommer i morgon hihi!

    SvaraRadera
  5. På torsdag är det 14 dagar. Ja nu är jag inställd på torsdag, bara extra om den kommer själv. Hoppas ni får igång det i helgen, verkar vara olika hur länge man får gå över. Jag mår jättebra fysiskt men sämre psykiskt, tar på en att bara vänta och vänta. Trodde jag skulle få gå några dagar till men bmidag verkade se på mig att det inte var roligt att vänta längre. Vi får nog varsin junikotte!:-)

    SvaraRadera
  6. Precis, det blir nog junibebisar för oss :) Nu blir bara dagarna längre och längre, och helst vill man ju få naturligt - som alla andra!
    Men nu är det inte många dagar kvar tills vi får träffa våra små liv :)

    SvaraRadera
  7. Sv; tack så mycket. Han är helt underbar!

    Håller tummarna för att det sätter igång för dig innan. Du har något alldeles underbart som väntar dig! Livet kan inte bli bättre.

    SvaraRadera
  8. ÅH nu är det verkligen inte långt kvar, som jag kikar in här hela tiden av förväntan! När var det ni skulle på igångsättning? Hoppas dock den lilla väljer att komma självmant snart ;)
    Visst är vagnen underbar, väldigt praktiskt och med massa härliga fack och reflexer :)

    SvaraRadera