torsdag 3 maj 2012

Ett litet tips

Här kommer dagens tips från mig; MY BABYS BEAT
När vi var kring vecka 20 i graviditeten så fick vi vetskap om att det fanns en app. Genom denna app skulle vi kunna höra vår bebis hjärtljud, och även kunna spela in.
Vi hade inte så stora förhoppningar om att det skulle fungera, men det gjorde det faktiskt.
Appen kostar 28:-, och är mitt lilla tips till er som inte är så långt gångna i graviditeten.
Jag själv tycker att man hör mycket mer tydligare via appen än hos barnmorskan (och deras åldersmaskin)...
Självklart går det inte garantera att ni hör de allra första gångerna, men med lite övning så ska det fungera :)


Jag tycker det är super mysigt att ta fram hörlurarna och lyssna lite på bebis i mellanåt!


2 kommentarer:

  1. Oh vad mysigt. Hade gärna skaffat den om jag inte hade så få dagar kvar.. Men ska absolut tips om denna vidare till min gravida vänner :)

    SV: tack så mycket, Ne faktiskt inte. Tycker det ska bli skönt att bli av med magen faktiskt, den är rätt mycket ivägen just nu men visst kommer de kännas konstigt att inte känna sparkar och hur han bökar runt men då har jag honom istället i min famn :D.

    hur känns de för dig då? du har inte heller många dagar kvar nu,
    kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken rolig app att jag inte hittat den tidigare! Kul att det hörs så bra :) Man får ju prova sig fram i början tills man hittar rätt!
    Ja visst är det gott med rabarberpaj, kan tänka mig att det är otroligt gott med en knäckig variant!

    SvaraRadera