tisdag 8 maj 2012

Glass

Mums så gottigt - sitter här med en stor tallrik glass.
Dagens smaker blev päronsplit och krokant.
Viktor jobbar över idag, så det gäller att passa på att lyxa till det.
Eller vad säger ni?
Funderar på om det skulle bli en tur till Söderköping och Smultronstället vid fint väder i helgen.
Det är så fin och mysigt där, och Whisky brukar trivas då han också får en glass!

I eftermiddag har jag faktiskt sovit, sovit och sovit.
Nu ska jag snart ställa mig i en dusch, och sedan ska jag försöka att måla tånaglarna.
Vet inte hur länge sen det var jag gjorde det...och redan då hade jag problem.
Nu kan jag nästan inte få på mig skorna själv. Hur ska detta gå?

Vaniljbullar
Sent i Lördags fick jag för mig att jag skulle baka, och det fick bli vaniljbullar!
Första gången jag gjorde det faktiskt, och de blev då inte så vackra - men goa.
Viktor fyller ju år om drygt tre veckor, och funderar på ett stort kak-/bullkalas.
Därför så passar jag på att öva på bakningen nu.
Någon som har tips på någon tårt-blogg? :) 




1 kommentar: