onsdag 28 mars 2012

Svar på frågor

Jag fick ju i alla fall två frågor när jag hade frågestund här, så nu har jag försökt svara på dem :)
Är det fler som har frågor så är det bara att ställa dem!



Vad studerar jag?
Jag har tidigare studerat Entreprenörskap och Innovationsteknik via Högskolan Dalarna, detta är en tvåårig utbildning som ges på distans. Man lär sig grunder inom entreprenörskap, och hur man lyckas med sitt företagande. Efter att jag avslutat mina två år så beslutade jag mig för att förvärva en verksamhet, alltså företaget och e-handeln; Älskling och Jag - http://www.alsklingochjag.se/ !
Innan förvärvet så hade jag sökt ett fåtal kurser som jag gärna ville läsa. Så i höstas läste jag; Säljteknik och butikskommunikation, via högskolan i Skövde. Och Logistik A, via Örebro Universitet.
Nu i vår läser jag; Elektronisk e-handel via högskolan Kristianstad, Företaget och miljökravet via Luleå Tekniska Universitet och Marknadsinriktad kommunikation via Mälardalens Högskola.
Jag är otroligt glad att jag valde att studera direkt efter studenten, och jag valde att läsa vårens kurser eftersom att jag ville hålla mig ordentligt sysselsatt då jag vid ansökan visste att vi väntade barn. Så nu varvar jag studier med företagande!
Nackdelen är att vissa kurser inte är avslutade innan bebis är beräknad, men jag ska i största möjliga mån försöka hinna klart med så mycket som möjligt. Så hinner jag mysa med bebis <3

Hur är min navel, du som är ungefär lika långt gången som jag - vad har hänt med din?
Jadu, vilken rolig fråga :) Min navel varierar i form för varje dag. Innan graviditeten hade jag en ganska djup navel, och jag trodde aldrig att den skulle förändras. Men för ett par veckor sedan så fick jag mig ett gott skratt, för då hade naveln näst intill ”ploppat” ut. Formen beror på vad jag gör!
Ligger jag i soffan så har naveln med största sannolikhet ”ploppat” ut, och fått ett roligt utseende. Allt beror nog på hur bebis ligger där inne, och ibland busar den till det så att mammas navel ser lite lustig ut. Jag lovar att jag ska försöka få med detta på bild någon gång, men måste bara hitta rätta tillfället.

3 kommentarer:

  1. Tack för svaren! =) Roliga frågor är ju roligare att svara på eller hur??
    Jag kan avslöja att min navel håller på att poppa ut från sidan! Vänster sidan är ut och in medan högersidan ser helt obehörd ut. Snacka om att det ser kul ut =) Och så är jag blå runt om... hahaha

    Låter roligt det du läser, själv läste jag service management (företagsekonomi och marknadsföring). Också direkt efter studenten - lika bra att ta tag i det med detsamma så kan man ha bebisar sen när man fortfarande är ung, eller hur?

    SvaraRadera
  2. Tack snälla :) Ja det är jättesvårt att shoppa kläder, jag beställde hem ett par hängslebyxor, inte för gravida utan bara vanliga och jag fick dom inte över höfterna ens. HAHA! Jag trodde inte att jag blivit sååå bred, men tydligen ;)

    Hur är allt med dig? :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Älskar Newbie kläderna :D Önskar man kunde köpa allt därifrån ;) Men tror vi kommer få mycket när bebisen bestämmer sig för att komma. Inte långt kvar för dig nu! Snart går vi in i aprilmånad och sen är det maj. Har du hunnit köpa mycket?

    SvaraRadera