tisdag 20 mars 2012

Status

Nu har jag varit hos barnmorskan på kontroll. 
Allt såg fint ut, blodsocker bra, blodtryck bra, och ett sött tickande hjärta på 136 slag per minut!
SF-måttet låg på 30 cm, tidigare 27 cm.
Igår kväll var bebis galen, och möblerade om ordentligt. Och enligt barnmorskan så ligger h*n nu på tvären, och gör sig redo för "flytt" till den nedre regionen <3
Jag har fått små kramper i magen, och barnmorskan konstaterade att det var förvärkar...
Har nu fått flera tider eftersom att kontrollerna blir tätare :)
Allt blir bara verkligare och verkligare, och snart är det lilla livet här!

Vet inte om det är lite tidigt, men eftersom att jag har så många läsare så vore det roligt med lite gissningar om när bebis kommer. Vad säger ni om det?

Nu ska jag plugga, och sedan invänta älsklingen som slutar tidigare idag eftersom att vi ska på andra föräldrautbildningen. Spännande!

2 kommentarer:

  1. Nu börjar det verkligen närma sig!! Vi ska börja på föräldrarutbildningen i början av april och jag minns när vi fick tiderna att jag tänkte att det var ju väääldigt långt till dess haha tiden går så fort! Snart har vi våra underverk här.

    Känner också de där förvärkarna du pratar om. De är inte så sköna.

    SvaraRadera
  2. Ja det är kul med nytt. Alla mina kläder är för småa nästan och jag har inte orkat köpa riktigt 'mammakläder' utan mer lite större.

    Vad härligt att du får må bra!:) Jag mår ganska lika, förutom foglossningar. Det är så kul att se magen växa:)

    SvaraRadera