fredag 30 mars 2012

50 dagar

Jag som hade hört att det skulle bli kallare till helgen, så jag hade ingen förhoppning alls på fint väder.
Men solen är framme och det ska vi ta tillvara på!

Imorgon blir det 33+0, och idag är det 50 dagar kvar tills bebis är beräknad.
Det innebär att jag varit gravid i hela 230 dagar - helt ofattbart vad tiden går fort.
Jag vet hur nervösa vi var för att något skulle gå illa de första veckorna,
men imorgon byter vi vecka och går in i vecka 34. Då har vi vetat om det i 30 veckor!
Längtar, längtar och längtar <3
Denna dag ska självklart förevigas, så därför lägger jag ut två bilder på dagens mage.
32+6 - 50 dagar kvar
32+6 - 50 dagar kvar

Jag har även insett att jag drabbats av "gravid-glömska", då vissa saker bara sorteras bort ur huvudet. Och sedan är de borta. Som härom dagen - jag hade jag lagt min laddare till mobilen på något alldeles för bra ställe, detta innebar att telefonen dog och att den fick vara död i närmare två dygn innan älsklingen hittade laddaren i sin låda vid sängen...
Jag fann nyss även min hårborste ovanpå skötbordet...vad gör den där uppe liksom?
Vilka tokigheter!


Hoppas ni får en fin fredag :)


5 kommentarer:

  1. Fina magen! :)
    Känner igen glömskan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Lite roligt med glömskan, att det kan bli så tokigt!

      Radera
  2. Gud jag kommer också ihåg hur orolig jag var i början. Eller jag kan säga att jag har varit orolig sen vi va på ultraljud i v 19. Alltså har jag bara varit lugn i några veckor. Jag hade ju inte alls några som helst gravidkänningar så jag trodde inte att det fanns någon bebis i min mage. Men det gjorde det så nu kan jag koppla av =)

    Sjukt det där med drömmar att man drömmer så där. Det är ju så hemskt =(

    Trevlig helg!

    SvaraRadera