måndag 20 februari 2012

Bullar

Jag hade lite tid över förut så jag passade på att baka lite bullar (som i säkert sett i tidigare inlägg), det blev hälften med kanel/vanilj/florsocker/smör och hälften med mandelmassa/vanilj/smör. Jag har aldrig förr bakat med mandelmassa i, men guu så gott det blev :) Jag har redan hunnit äta tre stycken. Stackars Viktor som jobbar över - det lär ju inte finnas några kvar till honom sen!

I morgon blir det nog semelbak, eftersom att det är så svårt att få tag i laktosfria semlor till Viktor. Hade varit smidigt att kunna köpa, men de hemgjorda blir nog goda de också. Då vet man ju vad som är i dem :)

Det är skoj att jag fått tillbaka mitt sug efter bakning, och jag tycker det är superskoj!
Det blir nog en kitchen aid inom snar framtid...

Till en helt annan sak;
Enligt ultraljudet i fredags så var bebis större och rundare än vad de små bebisarna brukar vara vid denna tidpunkt. Läkaren trodde det skulle bli en liten knubbis som tittade ut i Maj.
Vi har köpt massa kläder i storlek 50, och självklart mycket i storlek 56 också. Men kommer bebis kunna ha kläderna i storlek 50 må tro?
Man blir ju lite fundersam, så nu blir det att köpa kläder i större storlek :)


6 kommentarer:

  1. Åhhh vad gott med bullar!!

    Har ni tagit reda på könet?
    Jag tycker de är fruktansvärt vidrigt att hon är i v 36 och går in i bb huset. RIKTITG WT enligt mej :S

    SV
    Tackar så mycket :D
    Ja jag har ingen aning om vad de är för fel på tvättmaskinerna.. ;) O eftersom de är både mina kläder och makens kläder som krymper så MÅSTE de väl vara nåt fel ;)

    SvaraRadera
  2. Jag vägde 4870g och var 52 lång. Hade stl 62 från dag ett, var för tjock för 56 :-P. Är rädd att min bebis också ska bli stor så jag har kläder i 56 och 62, inget i 50. Får vika upp om det är för stort :-) men din bebis kanske planar ut i vikt och bli normalstor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojoj sikken knubbis ;) hihi.
      Vi har köpt ganska mycket i storlek 50 och 56, men även lite i storlek 62. Jag har börjat packa bb-väskan nu och där i har jag lagt kläder i alla storlekarna.

      Jag ska till barnmorskan nästa vecka så det ska bli intressant att se vad sf-måttet är :)
      När hade du bf?

      Radera
  3. Visst var det e gryt recept på bullar?=)

    Kan verkligen rekommendera en kitchen aid - så värt!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh vad jag också blev sugen på att baka nu!
    Så gulligt med en liten knubbig bebis, de är sååå söta. Hoppas att du kan ha dina kläder i storlek 50 iallafall någa dagar så de inte blir helt oanvända.

    Och det där med Ullared hade jag nästan gett upp men nu fick du mig att ge upp det helt och hållet! Jag tror verkligen inte jag hade klarat det. Vi har också en bit dit och det är jobbigt att gå runt där.. Svärmor var där i dagarna och jag beställde lite grejer bland annat en badbalja med stativ - skitbilligt! Så nu är jag nöjd!

    kram

    SvaraRadera
  5. Va kul att du gillar mitt recept på bullar:) det är så gott med mandelmassa i:D
    Kram

    SvaraRadera