tisdag 10 januari 2012

Ultraljud

Nu har jag bytt från pyjamas till min one piece - super skönt att kunna gå hemma och mysa i den. Dock börjar den spänna lite kring magen, undra hur det kommer sig? :)

Här i Östergötland så erbjuds två ultraljud under graviditeten, en i vecka 12 och en i vecka 20. Självklart kan det variera lite, men för oss var det så. Det innebär att vi för två veckor sedan var på det sista ultraljudet, bebis var hel och fin och allt satt på sin plats <3 
Vi beslutade i förra veckan att boka ultraljud på en privat mottagning i Linköping som erbjuder tillväxt- och 3D/4D ultraljud. Har läst om flera som starkt rekommenderar mottagningen; http://www.crocus.nu/. Så det ska bli riktigt spännande! Eftersom att jag inte gått upp ett gram så kände vi att tillväxt ultraljudet skulle vara bra att göra, även om bebis såg bra ut sist...
När har ni fått göra era ultraljud?


Första bebiskläderna handlade vi kring vecka 15 tror jag det var, men efter det sista ultraljudet för två veckor sedan så var vi självklart "tvungna" att handla lite till. Så bebis fick då sina första strumpor och sina första manchesterbyxor. Och det var även efter ultraljudet som vi åkte och beställde barnvagnen - mer om det i ett inlägg under eftermiddagen!
Bebiskläderna har fint hängts upp i garderoben!

2 kommentarer:

  1. SV; Brio är ju en bra vagn också har jag hört, ni blir nog jättenöjda!

    Jag kanske ska göra snitt därför att jag har en cysta i huvudet som skulle kunna påverka mig negativt under alla krystningar!!

    Hur känner du inför snitt? Jag vill verkligen inte!

    SvaraRadera
  2. Ja helt plötsligt vet jag jättemånga som ska ha barn nu i maj :)
    Tröttheten är det värsta för mig också som du kanske läste. Blir helt slut bara av att städa lite eller jobba några timmar. Det är nog det värsta just nu.

    SvaraRadera