fredag 20 januari 2012

Blodprov

Är just hemkommer från MVC. Där togs flera blodprov, kontrollerade blodtrycket och lyssnade på bebis.
Blodtrycken låg lite högre än vad det tidigare gjort, och blodvärdet var lägre än tidigare. Detta kanske inneburit att jag haft lite förändringar i kroppen... Resterande svar kommer i nästa vecka, så vi får vänta och se!
Bebis hjärta slog så fint, och busade omkring i magen gjorde h*n ordentligt också <3 Ca 150 slag/min visade det.
Vad jag har läst sen tidigare så tyder det på en liten flicka. Spännande!
Så nu är jag nyfiken på hur har det visat hos er andra? :)

Jag passade på att ta ett par bilder när jag kom hem. Inte världens bästa bilder, men kulan synd tydligt i alla fall!
I morgon blir det troligtvis en ny magbild, eftersom att vi då går in i vecka 24.

22+6 - vecka 23

22+6 - vecka 23

Favorit musiken här hemma är Takida, och igår spelade jag upp lite låtar för bebis i hopp om att h*n skulle dansa omkring till musiken. Men neeej så blev det inte - bebis tyckte nog det var så bra musik att h*n somnade. Härligt med en bebis som gillar mammas och pappas musiksmak hihi!

3 kommentarer:

  1. Undrar om myten om hjärtslagen stämmer. Vår bäbis brukar ligga på 148, men jag tror vi väntar en pojk!
    Hihi:)

    SvaraRadera
  2. Åh så roligt att ni också väntar ett litet mirakel! Det är alltid skoj att hitta andra bloggar så man kan byta lite tankar och erfarenheter :)
    Hihi ja semlor är farligt gott just nu :D

    SvaraRadera
  3. sv: Försäkringar är jättesvårt!
    När vi var på RUL visade hjärtslagen över 150, fast bebis stressar säkert upp sig när bm trycker och letar. Sedan har vi själva också räknat till något runt 150. Men på UL såg vi en snopp, eller antar att det är det :) Även BM tyckte det såg ut som en pojke. Skall bli spännande att se!

    SvaraRadera