onsdag 22 juli 2009

Högskolan dalarna

Sitter nu i min varma underbara säng. Har en stor Shippo vovve liggande på fötterna, sikken fotvärmare vetja :) Mys är han!

Imorn skall jag följa med Emma upp till Norsholm med Tim då han har fått problem med bakdelen. Hoppas inerligt inte det är något, han som är så gooer och härlig och även en liten rackare när det handlar om tävlingar.Annars idag så har jag tagit vara på solen, har kollat upp lite info om högskolan också. Jag ska ju plugga i 2år och det är en högskoleutbildning på 120hp.
Dessa kurser är alltså de jag kommer läsa under de två åren:

Entreprenörskap och innovationsteknik
Affärsmöjligheter - identifiering och utvärdering
Affärsplanering i entreprenöriella sammanhang
Försäljnings- förhandlings- och dialogkonst
Entreprenörskap - villkor och särart
Projekt - grundläggande kunskaper i projektarbete
Entreprenöriellt företagande
Entreprenörsprojekt
Företagandets processer
Småföretagande och entreprenörskap
Småföretagens regelverk
Examensarbete för högskoleexamen
Extern redovisning
Ekonomistyrning, grundläggande
Perspektiv på företagande
Marknadsföring
Organisationsteori

Jag och Viktor kommer troligtvis att åka upp till Borlänge den 23e augusti. Den 24e är det första skoldagen. Och skall det vara gemenskap blablabla någonting i tre dagar framöver. Det innebär att vi då ska gynna oss ett par hotelnätter :) Jag ser verkligen fram emot att fortsätta att plugga nu och mina planer inför vårterminen är att lägga till ett par kurser.

Nää nu ska jag gosa ner mig i sängen. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar