måndag 5 oktober 2009

Idag var det segt att få det att brinna i kamin, men super mysigt och skönt när man lagt ner lite tid på att tända i den :)
När jag hade laddat upp med litteratur böcker på rumsbordet ser jag en illsken katt sitta i skinnfotöljen där jag precis skulle sätta ner mitt arsle. Jag insåg snabbt att jag hade snott fotöljen från Hugo (katten) då den många år har varit hans höst och vinter säng. Han är nämligen en säsongkatt, nja men han är ute på sommaren och på höster och vintern hatar han vädret och går inte ut om han inte måste uträtta sina behov.
Jag lurade precis med honom ut i köket där han skulle få mat, jag sprang sedan snabbt till fotöljen och laddade upp med böckerna. Brevid mig nu sitter en sur katt på golvet men får hoppas att han hittat något annat ställe han kan lägga sig på annars får jag ju skuldkänslor haha <3
Nu ska jag plugga, ha en fortsatt trevlig höstdag!
Ciao ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar