fredag 5 juni 2009

Slut på skolan


Tjo fljöt på er allihopa
Då var det dags att uppdatera lite här igen efter ett par dagars uppehåll. Som ni läst så har jag under dessa dar hunnit ta studenten och även tagit farväl av alla underbara och älskade vänner <3 En bit i mitt hjärta saknas, och det är ni!
Nu ska jag inte deppa längre jag får tänka positivt och fundera tillbaks till alla underbara stunder med er. Jag skall även sammanfatta min avslutande vecka på Grennaskolans Riksinternat.
Det började med att vi i Måndags började skolan kring halv ett, då vi hade mentorstid och musikal på kvällen. Efter det så gick vi till partypiren där vi 3or hade det trevligt men kallt.
I Tisdags så började jag kring klockan elva med mentorstid och sedan open day där vi kollade på dragkampen mellan klasserna och på kvällen pryde vi flaket. Ett stort tack till Viktor och Max som hjälpt oss med flaket J
I Onsdags så tog jag som sagt studenten och blev student 2009, glädje och sorg blandades. Vi hade lunch med klassen och sedan mösspåtagning i borgmästargården för att sedan springa ut på torget i regnet som for över berget.
Hemma igen så väntade vänner och bekanta på mig för att uppvakta. Jag fick en bärbar dator, pengar, fat, smycken, massa blommor och djur m.m.
På kvällen hade jag lite vänner hemma, och sedan gick vi till Grennagården på efterfesten. Klockan tre på natta satte vi oss hemma hos oss och käkade smörgåstårta och kärleksmums.
Igår, torsdag så klev jag upp vid kvart i nio för att sedan ta mig till kyrkan där jag sedan skulle fälla en hel flod av tårar… saknar er redan <3
Det var alltså betygutdelning och stipendier utdelning i kyrkan, det blandades med både glädje och sorg. Jag är så glad att jag mött så mycket härliga människor på Grennaskolan och ni kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta!
Idag, Fredag har jag fixat och donat med saker här hemma i Mjölby. Släkten har precis åkt hem efter att ha ätit och fikat här i eftermiddag. Jag har precis satt mig med min lilla mini dator för att förstå mig på den J
Av släkten fick jag smycke med inristning Sanna, vas, skål och massa fina rosor.
Nu börjar jag bli långdragen men jag ska berätta lite om vad jag ska göra imorn. Imorn ska jag sova ut lite, ska även ner och kolla på trådlös bredband, sedan kanske det bär av till bug run för 4e året i rad. På eftermiddagen ska jag filma Tim som tävlar i spår och lydnad. Och sedan så åker Viktor, Jag och Leo troligtvis ner till Gränna för att sova där tills söndag J
Ojojoj nu rök nog min sovmorgon, för ska jag hinna med allt får jag prioritera.
Tack för allt fina presenter <3
Nu ska jag kolla på tv och äta chips.
Puss o kram skumbanan (Dessans fras)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar